מאמרים
מאמרים
maker.co.il מאמרים שלום אורח
יום שישי 21 ספטמבר 2018 מאמרים
מאמרים
מאמרים
מאמרים דף הבית מאמרים מאמרים מאמרים כותבי מאמרים מאמרים פרסם מאמר מאמרים צור קשר מאמרים
מאמרים כניסה | הרשמה מאמרים
מאמרים
מאמרים
פרסום מאמרים חינם > מאמרים > רוחניות ושפור עצמי > רייקי והילינג > מהי תפיסת האני והאחר/מדוע יש אנטישמיות/קסנופוביה בעולם? מאמרים
מאמרים
מאמרים
מאמרים
כל הקטגוריות
זוגיות ואהבה
אהבה
דייטנינג והיכרויות
ייעוץ וטיפול זוגי
זוגיות ואהבה - אחר
מאמרים
אוכל ומתכונים
אוכל אורגני
אוכל חגיגי
אירוח, אירועים וסדנאות
בשר ודגים
יין ומשקאות
ירקות וסלטים
מאכלי חלב
מאפים ופסטות
מנות אחרונות
מנות עיקריות ותוספות
מנות ראשונות ומרקים
מסעדות, קייטרינג ומשלוחים
אוכל ומתכונים - אחר
מאמרים
אומנות,בידור ופנאי
אמנות פלסטית
טלוויזיה וקולנוע
מוזיאונים וגלריות
מוסיקה ובידור באירועים
מוסיקה וריקוד
ספרות שירה וכתיבה יוצרת
פנאי ומשחקים
צילום
תחביבים
תיאטרון
אומנות, בידור ופנאי - אחר
מאמרים
אופנה, יופי וטיפוח
אופנה
איפור
ביגוד ואיפור לחתונה ואירועים
הסרת שיער
טיפול בעור
עיצוב שיער
קוסמטיקה
אופנה טיפוח ויופי - אחר
מאמרים
אימון אישי - Coaching
NLP
אימון ביחסים בין אישיים
אימון בקבלת החלטות
אימון ליצירת שינוי
אימון משפחה וזוגיות
אימון קריירה ועסקים
על אימון ומאמנים
אימון אישי- coaching - אחר
מאמרים
ביטוח
ביטוח בריאות וביטוח סיעודי
ביטוח חיים
ביטוח כללי
ביטוח לאומי
ביטוח משכנתא
ביטוח פנסיוני
ביטוח רכב ורכוש
ביטוח אחר
מאמרים
בית, שיפוצים ובנייה
אביזרים, ריהוט ומוצרי חשמל
אדריכלות
בנייה ושיפוץ
בריכות שחייה ונוי
גינון
הדברת מזיקים
הובלה ומעבר דירה
מיזוג וחימום
עיצוב פנג שואי
עיצוב פנים
רכישת ומכירת דירה
תחזוקה נכונה ושימור
בית , שיפוצים ובנייה - אחר
מאמרים
בריאות ורפואה
אורתופדיה ופיזיותרפיה
ארומתרפיה פרחי באך
בריאות גברים
בריאות הנפש
בריאות העור
בריאות העין
בריאות הפה והלסת
בריאות ורפואה-אחר
בריאות תינוקות, ילדים ומתבגרים
דיאטה ותזונה
הפרעות קשב וריכוז
מחלות והתמודדות
מניעה וטיפולים
ניתוחים פלסטיים וטיפולי יופי
נשים, הריון ולידה
נשירת שיער
סרטן
רופאים ומטפלים
רפואה
רפואה כללית
רפואה משלימה ואלטרנטיבית
רפואה סינית
שינה
מאמרים
הודעות לעיתונות
אינטרנט ומחשבים
עסקים, מימון וכספים
צבא וביטחון
הודעות לעיתונות - אחר
מאמרים
חברה ומדינה
איכות הסביבה
אקטואליה
דמוקרטיה, שלטון ופוליטיקה
דת ומדינה
זהות וזכויות הפרט
כלכלה וחברה
מגדר ומעמד האישה
צבא וביטחון
צדק חברתי
שואה ותקומה
תקשורת המונים
חברה ומדינה - אחר
מאמרים
חוק ומשפט
אזרחי
גירושין
דיני בנקאות
דיני חברות
דיני ירושה
דיני מיסים
דיני משפחה
דיני עבודה
דיני רשת
דיני תיירות
דיני תעבורה
הגירה ואשרות
החוק וחוקי התורה
הליכים משפטיים
חוק ומשפט -אחר
חקירות פרטיות
מקרקעין
נזיקין ורשלנות רפואית
עורך הדין והלקוח
פלילי
קניין רוחני וזכויות יוצרים
מאמרים
חינוך, לימודים וידע כללי
בתי ספר ומוסדות לימוד
הפרעות קשב וריכוז
חינוך ולימודים -אחר
חינוך ילדים ומתבגרים
חקר החלל
ידע כללי
לימוד עצמי
לימודים אקדמאיים
ליקויי למידה
מדע פופולרי
מדעי הרוח והחברה
מדעים מדוייקים
סדנאות ולימודי תעודה
מאמרים
כלי רכב
טיפולים ואחזקה
טרקטורונים
ליסינג השכרת רכב
מכוניות ורכבים כבדים
נהיגה ותאונות דרכים
רכב דו-גלגלי
שמאות ומוסכים
כלי רכב - אחר
מאמרים
כספים, מימון ומיסוי
אנשי מקצוע
בנקאות
הלוואות ומשכנתא
השקעות
כלכלת משק בית
כספים, מימון ומיסוי -אחר
מיסוי בינלאומי
מיסוי מקרקעין
מיסוי שוק ההון
מיסים כלליים
מס בולים
מס הכנסה
מס ערך מוסף
נדלן
ניהול חשבונות וביקורת
סיוע וקצבאות
פנסיה
מאמרים
מיחשוב, אינטרנט ועסקים מקוונים
אבטחת מידע
איחסון אתרים
אתרי משחקים
בניית אתרים
דיוור אלקטרוני
מחשבים
מיחשוב ארגוני
מסחר אלקטרוני
ניהול תוכן
עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
עסקים מקוונים
פרסום ושיווק באינטרנט
ציוד טכנולוגי ואביזרים
קופירייטינג
קידום אתרים
שיווק באינטרנט
תוכנה
תרבות דיגיטלית
מיחשוב, אינטרנט ועסקים מקוונים - אחר
מאמרים
משפחה
אירועים וחתונות
אלימות במשפחה
גיל הזהב
גירושין
חיות מחמד
ילדים והורות
לידה ואמהות
משפחה - אחר
מאמרים
ספורט וכושר גופני
אומנויות לחימה
אימונים וכושר
הרפייה וטיפולים
חדרי כושר ומאמנים
יוגה
כדורגל וכדורסל
ספורט אתגרי
ספורט תחרותי
שחייה וספורט ימי
ספורט וכושר גופני - אחר
מאמרים
עבודה וקריירה
בטיחות בעבודה
השמה
יחסי עובד מעביד
מציאת תעסוקה ומקצוע
ניהול כוח אדם ומשאבי אנוש
נשים וקריירה
עבודה בחו"ל
עבודה מהבית
קורות חיים
ראיונות ומבחני קבלה
עבודה וקריירה - אחר
מאמרים
עסקים ושיווק
אירועים עסקיים
אסטרטגיה
יבוא - יצוא
יזמות עסקית
יחסי ציבור
ייעוץ לעסקים ואימון עסקי
מחקרי שוק
מכירות
נותני שירותים לעסקים
ניהול
ניהול ידע
עיצוב ואחזקת העסק
עסקים בינלאומיים
עסקים והחוק
עסקים קטנים ובינוניים
פרסום, שיווק ומיתוג
רעיונות לעסקים
שרות ושימור לקוחות
תעסוקה (דרושים)
תקשורת
עסקים ושיווק - אחר
מאמרים
קניות וצרכנות
השוואת מחירים
מוצרים ואביזרים
מתנות
נותני שירותים
צרכנות וביקורת מוצרים
רהיטים
קניות וצרכנות - אחר
מאמרים
רוחניות ושפור עצמי
אסטרולוגיה ונומרולוגיה
גלגול נשמות
גרפולוגיה
העצמה נשית
התמודדות עם מצבי לחץ
חלומות
יהדות
יועצים רוחניים
יופי ורוחניות
מאגיה ומיסטיקה
מדיטציה ויוגה
מימוש עצמי והעצמה
מסע רוחני
נומרולוגיה
פנג שואי
קבלה
קלפי טארוט
רייקי והילינג
תקשור וטלפתיה
תראפיה
רוחניות ושפור עצמי - אחר
מאמרים
שוק ההון
מסחר במניות
מאמרים
תיירות, נופש וטיולים
בתי מלון וצימרים
טיולים בארץ
טיולים בחו"ל
משרדי נסיעות
ספא ונופש
תיירות, נופש וטיולים - אחר
מאמרים
מאמרים
קישורים מומלצים
משכנתא
קבלת הצעה למשכנתא
א-ב במשכנתאות
קבלת הצעה למשכנתא
סדנת משכנתא חינם
מאמרים
משכנתא
משכנתא
יועץ משכנתא
מאמרים
משכנתא
מחשבון עמלת פרעון מוקדם
מחשבון משכנתא קרן שווה
מחשבון משכנתא לעומת שכירות
מחשבון ריבית אפקטיבית לנומינלית
מחשבון ריבית נומינלית לאפקטיבית
מחשבון משכנתא פריים
מחשבון משכנתא גרייס
מחשבון רגישות משכנתא
מאמרים
האחים שי
האחים שי
זיו שי
054-2664662
האחים שי שיפוצים - זיו שי נוכל!!!
מאמרים
מאמרים

מהי תפיסת האני והאחר/מדוע יש אנטישמיות/קסנופוביה בעולם?

יניר לוינסקי
מאת: יניר לוינסקי
פורסם ב: 10/02/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 2020


מאמרים

                     מהי תפיסת האני והאחר/מדוע יש אנטישמיות/קסנופוביה בעולם?

במאמר זה אסביר מהי תפיסת האני והאחר, שמהותה העיקרית היא הבנת הזהות של האדם ותודעת הקולקטיב שלו ומדוע היא גורמת ׁ(או יכולה לגרום) לאנטישמיות/קסנופוביה.                 כמו כן, אראה ואדגים שאדם וקולקטיב מונעים בתפיסת הזהות שלהם על-ידי ערכים, אמונות, ותודעת קולקטיב, המניעים את האדם והקולקטיב ומעצבים את התנהגותו.

הגדרות: אני: 1.כינוי הגוף הראשון למדבר יחיד או מדברת יחידה. 2. ישות פרט. [1]

אחר: 1. שאיננו הנזכר מקודם. 2. שונה. 3. נכרי,זר. [2]

תפיסה: 1. אחזקה, אחיזה. 2. קליטה בשכל, כלל התהליכים שבהם גירויים חיצוניים נהפכים לניסיון מאורגן בתודעה, הבנה. 3. השקפה או עמדה שיש בהן משום עיקרון. [3]

זהות: 1. העובדה שזה האדם או החפץ שמתכוונים אליו. 2. שוויון מוחלט גמור. [4]

"הנוסחה המגדירה את מהות הקיום ואת הכלל של כל ידיעה: א' היא א'. דבר הינו עצמו...קיום פירושו זהות, תודעה פירושה קביעת זהות. [5]

אנטישמיות: שנאת היהודים, שנאת ישראל. [6]

קסנופוביה (בעת): פחד חולני מפני זרים. [7]

תפיסת האני והאחר: זהותו של אדם-אינדיבידום, נקבעת לפי הדומה והשונה של הסובבים אותו-חבריו/הקולקטיב. כמו האימרה- 'אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה'. לפי פתגם זה ניתן לדמות אדם לאספקלריה בו משתקפים התכונות הדומות והשונות של חבריו. משום שמחד יש דמיון בתכונות של שני אנשים (או יותר) וכך גם בשוני של התכונות, כך שכל אדם דומה לחלק מסוים של חברו ולחלק שונה מסוים של חבר אחר. זהותו של אדם נקבעת בראש ובראשונה על פי מין (ג'נדר) וגיל, ובהמשך על-פי תכונות שיש בחבריו ומשתקפות בו.

קולקטיב אוהד וקולקטיב עוין: תפיסת האני ותפיסת אחר היא למעשה זהותו של האינדיבידואל (או קולקטיב) ואיך הוא תופס את הזולת (או קולקטיב אחר, כלומר קולקטיב מול קולקטיב). כלומר, אם הוא רואה בו אויב או ידיד.

הקולקטיב נוצר- "נדרש התנאי, שיחידים אלה יהיה להם דבר מה משותף זה עם זה, אינטרס משותף במושא כלשהו...", [8] "...לפי התנאי השלישי צריך שההמון (הקולקטיב) בא לכלל יחס של התלכדויות אחרות של המונים דומים לו ועם זאת שונים ממנו מבחינות רבות". [9]

ניתן להקיש מכך שלפי שליחיד יש זהות מסוימת בינו ובין חבריו. כך נקבעת זהותו של הקולקטיב. כמו כן, זהותו של הקולקטיב נקבעת לפי 'מסורות, מנהגים, סדרי חיים...'. [10]

הגבול של הזהות הקולקטיבית נקבעת על-ידי גם מי שמודר מהקולקטיב או שנמצא נגדו (יחיד או קולקטיב אחר). למשל, זהותו של אדם כלשהו יכולה להתבטא לפי החיוב-זכר (ג'נדר) בן 20 (גיל) ויהודי (השתייכות לקולקטיב מסוים).

אולם, זהותו של אדם כלשהו יכולה להתבטא גם לפי השלילה-אדם הוא לא נקבה (ג'נדר) לא יותר מעשרים שנה (גיל) ולא מוסלמי-קולקטיב נגדי התוחם את ההשתייכות לקולקטיב אחר.

מאחר והמצב הטבעי בין בני אדם או בין קולקטיבים הוא אנרכיה- 'ואיש הישר בעיניו יעשה' [11] , אין אדם מחויב לדאוג לחברו או לקולקטיב הנגדי (אם מסכלים על המצב בין שני קולקטיבים/אומות). למעשה, מי שמודר מהקולקטיב נתפס לפעמים כאיום על הקולקטיב או כמגדיר את זהותו של הקולקטיב-"לא מוסלמי", על דרך השלילה. כך שזהותו של קולקטיב מסוים דורשת את קיומו של האחר, השונה שאותו ניתן יהיה, על דרך השלילה, להגדיר את מהותו של הקולקטיב ולכוון במידת הצורך את יצריו של הקולקטיב כנגד הקולקטיב האחר, השונה, ה"עוין".

אולם,מהו קולקטיב?-קולקטיב הוא סך כל האינדיבידואלים (הפרטים) המרכיבים אותו. מאחר ואדם הוא פרט בודד, אינדיבידום, כלומר יחידה אטומיסטית. הקולקטיב/ העם נוצר בעיקר על-ידי תודעת העם שיש לאותו אינדיבידואל. אותה תודעת עם (המכילה בתוכה תרבות,ערכים,אורחות חיים,שפה וכד') היא הזהות/ 'תפיסת האני' של אותו יחיד (או עם/קולקטיב), מלבד, כמו שנאמר לעיל ג'נדר וגיל.                                                                           בנוסף, תודעת העם של היחיד- 'תפיסת האני שלו'- מורכבת גם מתפיסת האחר ואיך הוא מקבל אותו (קבלת הזולת). כלומר, תפיסת זהות על-פי האספקט השלילי, לדוגמא:אם אני יהודי-האספקט החיובי של תפיסת האני/הזהות, אני לא מוסלמי וכד'. כמו כן, גבולות הקולקטיב הם למעשה אותם אינדיבידואלים אחרים המודרים מאותה 'תפיסת אני'/זהות של אינדיבידואלים בקולקטיב כלשהו. כלומר, תודעת העם שיש להם-יהודי מול מוסלמי וכד'. בנוסף, 'תפיסת האחר' של אותה 'תפיסת אני' (הזהות של הקולקטיב) יכולה להתפרש כהטלת אשמה על הקולקטיב האחר מחד או לקיחת אחריות מאידך ואז אין את מי להאשים אלא הבעיות שיש לאותו קולקטיב הם שלו בלבד ואינן קשורות לקולקטיב אחר. כלומר, למעשה זה איך אינדיבידואל מקבל את הזולת-"אויב אויבי הוא ידידי"-מחד אספקט חיובי, קולקטיבים אחרים (למשל אמריקאים) יכולים להיות ידידי הקולקטיב שלי (יהודים) ומאידך אספקט שלילי קולקטיבים אחרים המודרים מהקולקטיב שלי יכולים להיתפס ('תפיסת האחר') כעוינים וכגורמי 'בעיות' לקולקטיב שלי (חיזבאללה ליהודים/ישראלים. אנטישמים ליהודים ולהיפך). אולם, אם לא רואים אדם/ קולקטיב אחר כמאיימים על הקולקטיב ולא מאשימים אותו בבעיות של הקולקטיב שלי (כמו האשמות על ביטחון, כלכלה,חברה וכד') אלא בתור עוד בן אדם/קולקטיב הזכאי להערכה מעצם היותם בני אדם, ומעצם ערכים,כמו: כבוד האדם וקדושת החיים. אזי הקולקטיבים צריכים לקחת אחריות על בעיותיהם השונות (כלכלה, חברה וכד') ויכולים להפוך לידידים. שזהו למעשה הבסיס להידברות בין הקולקטיבים ולעשות שלום ביניהם, למשל: שלום בינינו לירדנים.

מקרה מבחן לפי קארל מרכס: בורגנים ופרולטרים: לפי מרכס המצב הטבעי בין מדינות הוא אנרכיה-"דבר ימיה של כל חברה עד כה הם דברי הימים של מלחמת המעמדות" [12] . כאשר ישנה חלוקה לשני מעמדות הפרולטרים ('תפיסת האני' של מרכס) והבורגנים ('תפיסת האחר'/תפיסת הזולת/קבלת הזולת).   הפרולטר מתאפיין כרופא, איש משפטים, כהן, איש מדע שהפכו לפועלים שכירים. כלומר:פרולטר משמעו פועל שכיר.        הבורגנים, לעומתם, הם אלו שקובעים את האופי המשפטי-כלכלי של האומה, הם המעמד השליט- "... במקומם באה התחרות החופשית בלוויית החוקה החברתית (אמנה חברתית) והמדיניות ההולמת אותה, בלוויית השלטון הכלכלי והמדיני של מעמד הבורגנות". הבורגני הוא בעל התעשייה, כלומר תעשיין-זוהי   זהותו ('תפיסת האחר' של מרכס) הוא "בעל הבית, החנווני, המלווה במשכון וכו'". [13] לעומתו, הפרולטריון מלבד מה שנאמר לעיל הוא גם "שכבות הביניים הנחותות,...,בעלי התעשייה הזעירים, הסוחרים והרנטאים הזעירים, בעלי המלאכה והאיכרים... כך מתלקט הפרולטריון מכל מעמדות האוכלוסייה". [14]
כמו כן, הפרולטריון הוא חסר קניין פרטי, יחסו למשפחה היא שיתוף בנשים   (פירוק מוסד הנישואים), אין לו לאום, והדת היא כדבר שאבד עליו הכלח בשבילו. "החוקים, המוסר, הדת, הם לגביו כך וכך משפטים קדומים בורגניים, שמאחוריהם מסתתרים כך וכך אינטרסים בורגניים". [15] הפרולטר הוא בעל קניין משותף, רכוש משותף, חינוך משותף (שיתוף או מדינה מולאמת היא הטוב המשותף בשבילו, היא זהותו). [16] לעומתו ('תפיסת האחר') הבורגני הוא בעל קניין פרטי,בעל משפחה,עשיר, תעשיין,בעל לאום ומולדת. [17]

מכל האמור לעיל ניתן לראות ש"תפיסת האני" של מרכס הוא פועל עני, חסר כל אמצעים הרוצה רכוש משותף (מולאם) בכל אספקט של חייו (משפחה, רכוש, חינוך וכד') ורואה בזה כטוב המשותף הכללי, אף על פי שההיסטוריה הראתה שהקומוניזם כפי שהתקיים קרס וגרם למותם של מיליונים.

לעומתו, 'תפיסת האחר' היא תפיסה שלילית. האדם שנגדו יוצא הפועל, הפרולטר הוא הבורגני,שמתאפיין (זהותו/תפיסת האני של הבורגני) בהון (תעשיין), ברכוש פרטי, במשפחה ובחינוך הדוגל ברכוש פרטי. כלומר, תפיסת הזולת אלו אותן תכונות שלא משתקפות בפועל ושכנגדן הוא יוצא כדי ליצור חברה שהטוב המשותף שלה הוא מדינה מולאמת.

מדוע יש אנטישמיות/קסנופוביה בעולם?

בחלק זה אתמקד בחלק מהתחומים המעצבים את הווייתו של אדם/קולקטיב והגורמים המניעים אותו. אדגים ואתמקד בתחום הערכים   ואראה שהאנטישמיות או יותר נכון תנועות שקידשו ערכים קולקטיבים מוקצנים-שיתוף יתר (הלאמה), אומה, 'רייך שלישי' מחד, ומאידך פולחן אישיות של מנהיג- היטלר, מוסליני כ'אבי האומה'. כלומר, מערכים אלה נגרמת למעשה אנטישמיות,שנאת הזר והשונה ואף לרצח של אנשים.              "אופן הייצור של החיים החומריים מתנה את תהליך החיים החברתי, המדיני והרוחני בכלל. לא תודעת האנשים היא הקובעת את הווייתם, אלא להיפך, הווייתם החברתית היא הקובעת את תודעתם". [18]                          כלומר, תודעת האדם כיחיד ותודעת הקולקטיב ככלל מתעצבת מכל מה שהוא קולט מסביבו-עיתונים:כתבות המשפיעות על דרך מחשבתו דרך כתבות/דעות המופיעות בהן,קריקטורות. טלוויזיה-תמונות,כתבות,דעות של מומחים, פרסומות וכד'. המעצבות את דעתו וטעמו של היחיד. רדיו-תוכניות הרדיו השונות המשפיעות על טעמו של היחיד-מוזיקה,דעות וכד'. אינטרנט-אתרים, פרסומות וכד' משפיעים על טעמו, מחשבתו והתנהגותו של הפרט. ספרים ותעמולה-למשל:הספר "מיין קאמף" של היטלר השפיע על דרך מחשבתם של אנשים רבים בו נתפס היהודי כעוין את העם הגרמני.

תהליך הסוציאליזציה העובר על האדם (ומכאן להשליך על הקולקטיב) דרך חינוך בבתי הספר ובאוניברסיטאות המקנים לו את הערכים ואורחי ההתנהגות שלו בחברה, וכן, המעצבות חלק מדעותיו הפרטיות.                                                                                                                        חינוך בתוך המשפחה-האינדיבידואל (הילד) העובר תהליך סוציאליזציה בחיק המשפחה מושפע מדעות הוריו (כגון הצבעתם הפוליטית-רוב הסיכויים שכך תהיה הצבעתו,למשל) ומהערכים שהם מקנים לו וכד'.                               התרבות הכללית שיש בקולקטיב מסוים והערכים שעל פיהם היא נעה ומניעה מעצבים את דעותיו והתנהגותו של היחיד. ולבסוף, הדת- מהווה מרכיב עיקרי לאורחות התנהגותו של אדם-במדינת ישראל יש ציבור חרדי שאורחות חייו מוכתבות על-פי הדת, אך גם הציבור היהודי-חילוני משתמש באורחות חיים יהודיות, כגון: חתונה יהודית,קבורה יהודית ולעיתים אף צם ביום הכיפורים. כמו כן, גם ציבור המתחתנים חתונה אזרחית אם ברצונם להתגרש נאלצים להתגרש על-פי הדת, לפי החוק בארץ. בנוסף, הדת מקנה ערכים שעל פיהם אדם חי ומתנהג, ומשפיעה על דעותיו השונות, למשל: ערכי קדושת החיים לעומת ערך ארץ ישראל השלמה.                   לדוגמא: במשטר הסובייטי תחת משטרו של סאטלין, המפלגה הסובייטית שימשה זרוע להחדרת מסרים ולשליטה על טריטוריות בתוך המדינה הסובייטית. כך שלמעשה ארגון המפלגה בכל יחידה טריטוריאלית הוא שקבע את תוצאות הבחירות ואת הרכב הסובייט המקומי. [19]   כמו כן, למרות שבמשטרים הפשיסטים נכלל עקרון המנהיג כמקור הארה ואוונגרד, עקרון שהיה מעוגן במצעי המפלגה ובחוק, לא כך היה בברית המועצות, אך בכל אופן סטאלין הפך למנהיג יחיד. [20] בנוסף, סטאלין נעזר בפולחן אישיות ביוזמתו וכונה כ"מנהיג, המורה של עמי ברית המועצות ושל כל האנושות העמלה", הוא תואר כמי שאינו שוגה לעולם וכל ההישגים יוחסו לו ולתבונתו הנשגבת, אפילו ההיסטוריה שוכתבה. [21]  כמו כן, המשטר הסטליניסטי חדר לכל תחומי החיים וניסה לחדור לנפשם של הנשלטים ולכוון את מחשבותיהם והנעתם החברתית על-ידי התערבות בתחומי היצירה האינטלקטואלית,האמנותית והמדעית, וכן, בחיי הדת והמשפחה. [22] 

המשטר ארגן תנועות נוער,איגודים מקצועיים ואגודות ציבוריות להשפיע על ההמונים ולהפעיל אותם על ידי העברת מסרים "חינוכיים" ואידיאולוגיים. [23]כמו כן, היה פיקוח על החשיבה- האגיטרופ (אגיטציה ופרופגנדה) ששמרה על אחידות אחת ומחייבת בתקשורת, בספרות ובגישות בכל תחום-מדעי, אינטלקטואלי,אמנותי ותרבותי. [24]

מרכיבי הצופן התרבותי :ישנם שלושה מימדים: התנהגויות,ערכים   והנחות יסוד. וכן, מימדים אלה נחלקים לשני מישורים: המישור הגלוי והמישור הסמוי.

1.        המישור הגלוי/מישור הארטיפקטים- כולל בתוכו כל התנהגות שניתן לזהות אותה באופן גלוי-הטקסים, המיתוסים המועברים מדור לדור, ביטויי לשון חוזרים וכד'.

2.        המישור הסמוי: שני מימדים: הערכים: המנחים את ההתנהגות וקיימים בדרך כלל מתחת לפני השטח. מדובר במערכת של ערכים המקיימים ביניהם זיקות שונות. הערכים המוצהרים הם באמת אלה המכוונים את ההתנהגויות וערכים נוספים גלויים פחות פועלים לצידם.

הנחות יסוד: הן האמיתות המקובלות על חברי הארגון/הקולקטיב כנכונות וכמובנות מאיליהן, לרוב הן בלתי מודעות והן הקובעות את ערכיו של הארגון/קולקטיב, ערכים המכוונים את ההתנהגויות בו. התרבות הארגונית (תרבות הקולקטיב) היא דפוס של הנחות יסוד משותפות לחברי הקולקטיב, הקובעות את ערכי הקולקטיב ומכוונות את התנהגותם של החברים בו. [25] מכל האמור   לעיל ניתן לראות שערכים הם כוח מניע של יחיד ושל קולקטיב אם ברמה הגלויה ואם ברמה הסמויה, לכן חשוב איזה ערכים מניעים את היחיד/הקולקטיב כי הם מעצבים את מחשבתו והתוצר הגלוי שלהם הוא התנהגותו כלפי עצמו וכלפי אחרים (תפיסת האחר/קבלתו/דחיית האחר) במיוחד אלה המודרים מהקולקטיב אליו הוא משתייך. הערכים,למעשה, מעצבים את תודעת הקולקטיב של היחיד ואת תודעת הכלל כקולקטיב. משום כך חשוב איזה ערכים שולטים בתרבות כלשהי-אינדיבידואליזם, יושרה הגשמה אישית (כמו בתרבות האמריקאית) מחד,או טובת האומה, הלאמה/שיתופיות, פולחן המנהיג (כמו בקומוניזם,בפשיזם ובנאציזם) מאידך.                                                                                  לדוגמא: הפשיזם באיטליה קידש את ערכי האומה ורואה את המסגרת הטבעית כקהילה הרמונית ואורגנית בה הפרט אינו אלא תא בגוף הקולקטיבי. [26]   "המוסר הדוגל בברירה הטבעית מעמיד במקרם הראשון את החובה כלפי הגזע (סוג של קולקטיב)...כותב ואשה דה-לאפוז". [27] "לאנטי אינטלקטואליזם מתלווה פופוליזם דמגוגי המוקיע את התבונה ומעלה על נס את פולחן הפעולה,האנרגיה, התנופה והכוח..." [28] , למעשה יש כאן מכלול שונה של ערכים הנוגדים את הבסיס הדמוקראטי ושואף לכונן מכלול אחר של ערכים ואופני התנהגות. הפשיזם ראה תנאים ערכיים אלה כהכרחיים לקיים אומה חזקה ובטוחה כך שכל מה שמלכד הוא חיובי-משמעת,סמכות,סולידריות חברתית,תודעת החובה והנכונות להקרבה,הערכים ההירואים. [29]                                                                                              בנוסף, הפשיזם קידש את המלחמה, משום שהיא יוצרת את התנאים לתכונות החברתיות הרצויות לו-גבורה, הקרבה עצמית, אלטרואיזם, סולידריות לאומית, אלימות. [30]     כמו כן, הפשיזם השתמש באלמנטים שונים כדי לחזק את משטרו ואת "תפיסת האני" שלו על-ידי שימוש במצעדים ובמדים. כלומר, הדגשה על ערכי הקולקטיב, הטפות של שנאת יהודים וסוציאליזם כדי להבטיח את אחדותה של האומה והשלטון. [31] מכאן, מי שמודר מהקולקטיב למעשה מעצב את דמותו של הקולקטיב הפשיסטי על-ידי תפיסת זהות שלילית (לא יהודי, לא סוציאליסט). בנוסף, הפשיזם, כנזכר לעיל, העדיף את ערכי הקולקטיב על ערכי הפרט, היה בו עיקרון לפיו הפרט קיים על מנת למלא חובות,והינו אמצעי למימוש תכליותיה של המדינה, לקדימות הקהילה ביחס ליחיד. [32]  כמו כן, בפשיזם האומה היא מסגרתו הטבעית של הקיבוץ האנושית, ועוצמתה מושתתת על אחדותם הרוחנית של ההמונים. כדי לשמר אחדות זו המדינה משתמשת בכל אמצעי-מפלגה,תעמולה,חינוך. [33] כלומר, יצירת הוויה שתעצב את דעתו של היחיד למען ערכים קולקטיביים.

טוב משותף-האדם כיצור חברתי: " בשני המוני אדם מלאכותיים אלה (הכנסייה והצבא) יש לו לכל יחיד זיקה ליבידונית, מצד אחד, אל מנהיג (ישו, המצביא) ומצד אחר ליחידים אחרים בתוך ההמון". [34]

"המון ראשוני כזה הוא מניין יחידים,שבמקום אידיאל-האני שלהם שמו אותו המושא עצמו,ובעקבות כך מזדהים הם הזדהות הדדית בתוך האני שלהם". [35] כלומר, מחד האדם לא מחויב לדאוג לאחר לפי הנחת יסוד של מצב טבעי של אנרכיה,אך מאידך האדם הוא גם יצור חברתי, מכך נובע מה יכול להיות הטוב המשותף הראוי להיות קולקטיביזם כמו בקומוניזם או אינדיבידואליזם כמן באמריקה.  מהאמור לעיל ניתן לראות שתודעת היחיד מתעצבת ונכנעת,בדרך כלל, מול כוחו העצום של הקולקטיב מחד, או מול מנהיג (אינדיבידואל בעל עוצמה פוליטית,בעל השפעה על קולקטיב) מאידך.    תורות קולקטיביות כמו הנאציזם, הפשיזם והקומוניזם שאפו לשינוי ערכים-שיתופיות/הלאמה, טובת האומה כטוב המשותף ופולחן אישיות של המנהיג. תפיסת האני של תורות אלה היה להאשים גורם המודר מהקולקטיב שלהם (בדרך כלל יהודים) בבעיות ובצרות של האומה/ הקולקטיב שלהם (במקום לקיחת אחריות על הבעיות שלהם ולא להאשים אף גורם חיצוני). כל זאת כדי לעצב את מחשבתו של הקולקטיב שלהם בדרכים הרצויות להם.                                                                                                                                                               למשל, גרמניה הנאצית תחת שלטונו של היטלר,ששימש,למעשה, כנציגו היחיד של העם בכל תחומי חייו התיימר לגלם את האחדות המוחלטת של העם ולהיות נעלה מעל לכל ביקורת. כלומר, מחד ביטולם של כל האינטרסים הייחודיים, ומאידך ישנו רק האויב המוחלט שכנגדו יש לכוון את הכוחות המאוחדים. [36] מכאן, ישנו פולחן מנהיג ו"תפיסת אני" שלילית של הקולקטיב הנאצי, מי שמודר מהקולקטיב (בדרך כלל היהודים) יש לכוון נגדו את הכוחות. הוא למעשה מושא האשמה בבעיותיו של הקולקטיב ממנו הוא מודר. כך שבמקום שהקולקטיב הגרמני   (הנאצי במקרה זה) ייקח אחריות על מעשיו ובעיותיו הכלכליות-חברתיות הוא האשים קולקטיבים אחרים בבעיותיו.     

התורות הקולקטיביות (נאציזם, פשיזם) הפעילו תעמולה (ומפעילים) בה דמות הנגד התוחמת את הקולקטיב המסוים,משום שהוא מודר ממנה, כלומר הזהות ('תפיסת האני') היא על-פי מרכיב השלילה-'לא יהודי', מתוארת כמשפיעה וגורמת נזק-"יהודים מנהלים גם את חברות המוזיקה הגדולות, רשתות הרדיו, ההוצאות לאור, והרשימה עוד ארוכה. בקיצור, מאז שהעולם הפך לכפר גלובלי קטן, שבו לתקשורת יש השפעה מכרעת על מחשבותינו ומהלך חיינו, נראה כי ידם של היהודים בכל והשפעתם על חיינו עצומה" [37] (לקוח מאתר אנטישמי). " The idea of an international Jewish 'attack' against the Third Reich was to become a major rationalization of Germany's defensive war…" [38] . כלומר, הקולקטיב הגרמני הגדיר את זהותו ("תפיסת האני" שלו) על ידי יציאת נגד והגדרת היהודי כמודר מהקולקטיב הגרמני ושמולו צריך להילחם. כמו כן, ב-1938פורסם ספר שנקרא- The song of the Faithful , שבו כתוב: " The symbolic value of these poem… which brings together several key aspects of Nazism's 'civic religion': the Fuhrer; militarism; German culture; the national community and youth [39] , כלומר הערכים המנחים את הנאציזם הם פולחן אישיות (הפיהרר) וערכים קולקטיבים-הקהילה,מיליטריזם וכד'.  כמו כן, ישנו פולחן היחיד-היטלר,סטאלין, מוסיליני (מנהיגים של תנועות נאציות,קומוניסטיות ופשיסטיות) שמו עצמם כ 'אבי האומה'. תחת שבט ידם הם עשו לעצמם, בעזרת מפלגתם, פולחן אישות, שקושר אותם עם טובת האומה- כך שתודעת היחיד (תפיסת האני/הזהות של האינדיבידואל) עוצבה על-ידי תעמולה זו וגרמה להנעה מסוימת של אותו יחיד עם מנהיג האומה ולמעשה ביטלה את דעתו העצמאית.

לסיכום, מכל האמור לעיל ניתן לראות שתפיסת האני ותפיסת האחר הם למעשה זהות ותודעה מחד, וקבלת הזולת (בעיקר זה המודר מהקולקטיב) מאידך. הזהות נוצרת על-ידי האספקט החיובי- אדם הוא זכר בן 20 (ג'נדר ומין) או אם על-ידי האספקט השלילי אדם יהודי (תודעת האינדיבידואל) הוא לא מוסלמי, לא נוצרי וכד'.

בנוסף, הדגמתי שהוויה מעצבת את תודעת האינדיבידואל/הקולקטיב ושערכים קולקטיבים כמו הלאמה, שיתוף, אומה מחד ופולחן אישיות מאידך גרמו לנזקים לאותם האינדיבידואלים המודרים מאותו קולקטיב (היהודים). כלומר, הנאציזם בעיקר אך גם הפשיזם והקומוניזם גרמו למותם של מיליוני אנשים, בעיקר מותם של יהודים, וכיוונו את השנאה שלהם-את מושא האשמה שלהם, וכן, תחמו את גבולות הקולקטיב שלהם בעזרת הזר, השונה, האחר-היהודי.

                                                ביביולוגרפיה

1.        זכאי אליאב ואיציק גונן,מנהיגות ופיתוח מנהיגות מהלכה למעשה,משרד הביטחון.

2.        זיגמונד פרויד, תרבות בלא נחת.

3.        כץ ערן, סוד המוח היהודי.

4.        מרכס קרל,המניפסט הקומוניסטי,הוצאת הקיבוץ המאוחד, תש"י.

5.        ספיר אבן,מילון אבן שושן.

6.        ראנד איין, מרד הנפילים.

7.        דיטריך קרל,הדיקטטורה הגרמנית,ספריית אופקים, הוצאת עם עובד, 1969.

8.        שטרנל זאב,המחשבה הפשיסטית לגווניה,ספריית פועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר.

9.          עודד ערן, דיקטטורות-ברית המועצות בתקופת סטאלין:משטר טוטליטרי קומוניסטי,האוניברסיטה הפתוחה.

10.    Griffin Roger; Fascism; Oxford university 1995. 2003.



[1] מילון אבן ספיר עמ' 53.

[2] שם., עמ' 32.

[3] שם., עמ' 1110.

[4] שם., עמ' 267.

[5] ראנד איין, מרד הנפילים, עמ' 973.

[6] מילון אבן ספיר עמ' 53.

[7] שם., עמ' 101.

[8] פרויד זיגמונד, תרבות בלא נחת, עמ' 30.

[9] שם., עמ' 33.

[10] שם., עמ' 33.

[11] התנ"ך, שופטים כא, פסוק כה.

[12] מרכס קארל, המניפסט הקומוניסטי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, תש"י עמ' 7.

[13] שם., עמ' 13.

[14] שם., עמ' 13.

[15] שם., עמ' 13.

[16] שם., עמ' 16-20.

[17] שם., עמ' 17.

[18] שם., עמ' 253.

[19] עודד ערן, דיקטטורות-ברית המועצות בתקופת סטאלין:משטר טוטליטרי קומוניסטי, האוניברסיטה הפתוחה,2003, עמ' 36.

[20] שם., עמ' 67.

[21] שם., עמ' 91.

[22] שם., עמ' 130.

[23] שם., עמ' 130.

[24] שם., עמ' 135.

[25] אליאב זכאי וגונן איציק, מנהיגות ופיתוח מנהיגות מהלכה למעשה, עמ' 121-122.

[26] שטרנל זאב, המחשבה הפשיסטית לגווניה, ספריית הפועלים, הוצאת הקיבוץ הארצי השומר הצעיר,עמ' 11-12.

[27] שם., עמ' 15.

[28] שם., עמ' 18.

[29] שם., עמ' 21.

[30] שם., עמ' 30.

[31] שם., עמ' 38.

[32] שם., עמ' 40.

[33] שם., עמ' 40.

[34] זיגמונד פרויד, תרבות בלא נחת, עמ' 39.

[35] שם., עמ' 55.

[36] דיטריך קרל,הדיקטטורה הגרמנית,ספריית אופקים,הוצאת עם עובד, 1969, עמ' 501.

[37] כץ ערן, סוד המוח היהודי, עמ' 34.

[38] Griffin Roger: Fascism; Oxford university; 1995; p.145.

[39] Ibid; p. 148.



תגיות של המאמר:


מאמרים
מאמרים
מאמרים אחרונים בנושא רייקי והילינג מאמרים נוספים של יניר לוינסקי מאמרים נצפים ביותר בנושא רייקי והילינג  
מאמרים הכל אפשרי עם תטא הילינג מאמרים
מיכל ז לימודי תטא הילינג לא רק ילמדו אתכם את שיטת תטא הילינג לריפוי ממחלות, הם גם יעצימו את שלל היכולות הרוחניות הטמונות בכם ויאפשרו לכם לעשות תקשור עם מלאכים ולבצע ריפוי ספונטני לשחרור ממתחים.
מאת: מיכל ז
פורסם ב: 15/01/2012
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 2144
מאמרים קורס תטא הילינג למתקדמים מאמרים
מיכל ז קורס תטא הילינג נועד ללמד אנשים איך לרפא בשיטת תטא הילינג את עצמם ואחרים. לימודי תטא הילינג מחולקים לרמות ומי שמגיע לרמת מתקדמים כבר קרוב מאוד להיות מאסטר ולשלוט בשיטה ברמה הגבוהה ביותר.
מאת: מיכל ז
פורסם ב: 03/01/2012
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 2895
מאמרים תטא היליניג - לימודי השיטה מאמרים
אלי גולדמן הרבה לפני שנעסוק בעניין תטא היליניג והרבה לפני שנרכוש קורס כזה או אחר ונתעמק בלימוד חשוב ביותר לרוות ידע ממאמר זה ולהתקדם על פיו. תטא היליניג ובכלל הינו חיבור עם הבורא. הבורא הינו מקור האנרגיה, הוא מקור הבריאה או האלוקות או היקום בעצמו ובכבודו.
מאת: אלי גולדמן
פורסם ב: 29/12/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1284
מאמרים תטא הילינג ורפואה קוונטית מאמרים
מיכל ז רפואה קוונטית מציעה דרכיך להרפות את הגוף, וכך גם ריפוי ספונטני אם כי בדרך קצת שונה. אנשים שמבינים בנטורופתיה, תטא הילינג ושיטות אלטרנטיביות אחרות יכולים לעזור לאנשים להשתחרר נפשית ופיזית.
מאת: מיכל ז
פורסם ב: 22/12/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 2056
מאמרים בחירה של מוסד לימודים בשביל לימודי תטא היליניג מאמרים
אלי גולדמן מאמר זה יעסוק ברובו בנושא שמדבר על תטא היליניג לרבות היכן ניתן לרכוש השכלה על מנת להעשיר ולגדול בידע מתאים. לימודי תטא היליניג או קורס תטא הילינג מסוגלים ואף נותנים למושג תטא הילינג את הלמידה של היכולת להאט את גלי המוח עד למצב חלימה ועדיין להשאר בערנות ומודעות שקיימת אצל כל אחד.
מאת: אלי גולדמן
פורסם ב: 11/12/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1011
מאמרים רייקי- כל אחד יכול ללמוד לטפל מאמרים
סנדרה אליאש אנרגיית החיים, קי או צי, זורמת בכל - באנשים, בעלי חיים, צמחים ואפילו באבנים או בים. זוהי האנרגיה המעניקה חיוִת לעולמנו, הנובעת ממקור אינסופי. יש האומרים שזוהי אנרגיית האלוהים.
מאת: סנדרה אליאש
פורסם ב: 10/01/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 547
מאמרים תטא הילינג - מה זה ואיך זה עובד? מאמרים
יהודה תמיר במאמר מוסבר מה זו שיטת תטא הילינג, איך עובדים איתה ויכולותיה. נראה כי תטא הילינג הינו כלי המלמד אותנו להשתמש באינטואיציה הטבועה בנו, תוך כדי שאנו מבקשים וסומכים על אהבה ללא תנאי מבורא כל שישנו אשר ברקיע השביעי, שירפא את אשר ביקשנו. על ידי הורדת גלי המוח לגלי תטא, ניתן לצפות ולהיות עד לתהליך הריפוי המיידי של מכאובים נפשיים ופיזיים כאחד. כאשר תלמדו להיות מטפלים או תחוו טיפול תטא הילינג, תרגישו שלכל אחד יש את היכולת האינטואיטיבית לרפא מכאובים פיזים ונפשיים.
מאת: יהודה תמיר
פורסם ב: 26/12/2010
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 720
מאמרים מהו הילינג? מאמרים
אלון רון הילינג כשאר תחומי הרפואה המשלימה חדרו לתודעת הציבור ותפסו מקום מכובד בין שיטות הטיפוליות השונות והמתודות להתפתחות האישית. קורס הילינג מאפשר לנו גישה לחלקים בתוכנו שאינם נגישים לנו ביום יום, הקורס מסייע לנו לפתח ולחדד את האינטואיציה שלנו ובכך עוזר לנו לסלול את הדרך שלנו בחיים:
מאת: אלון רון
פורסם ב: 31/10/2010
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1399
מאמרים מהו הילינג? מאמרים
שירי פלג הילינג היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית שפועלת על השדות האנרגטיים של הגוף . בעיות באנרגיה יכולות לנובע מבעיות פיסיולוגיות ובעיות נפשיות כאחד.כשאנו אנרגטיים אנו מרגישים את תחושת חיות מלאה בעוד כשאנו מרגישים לא טוב פיסית או כשאנו מקבלים הודעה לא משמחת אנו מרגישים באופן ברור את צניחת האנרגיה שלנו.
מאת: שירי פלג
פורסם ב: 12/10/2010
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 683
מאמרים תרומתה של רייקי והחסידות לטיפול בגשטלט zadok krouz מאמרים
zadok krouz רייקי, שמקורה מהחכמה הגבוהה-הרוחנית ומכוח החיים הקוסמי והמביאה חיים לעולם, תרמה רבות לטיפול הגשטלטיאני פרי פדריך (פריץ) פרלס, המייסד והדמות המרכזית של טיפול הגשטלט. גם לחסידות הייתה חלק נכבד בגיבוש דרך החשיבה ההוליסטית של מייסד הגשטלט הטיפולית, שכן, פרלס קבע ש "תרפיית התבנית היא פילוסופיה המנסה לחבור יחדיו עם כל השאר, לעלות בקנה אחד עם כל השאר - עם הרפואה, עם מדעי הטבע, עם היקום, עם מה שיש (גשטלט מלה במלה 21 ) . המאמר מבקש להצביע ולו על קצה המזלג ממכלול ההיבטים הרבים בין רייקי, הגשטלט והחסידות.
מאת: zadok krouz
פורסם ב: 29/06/2010
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 858
מאמרים הגוף הרגשי מאמרים
רייקי והילינג בכתיבה זו אתמקד בחשיבותו של ריפוי הגוף הרגש,כאשר הילד הפנימי הוא הרובד המרכזי בו אתמקד,אשר מכוון בצורה לא מודעת את האדם הבוגר.אדגיש את חשיבות ביטוי הרגשות באופן בונה ואת הטעות הנפוצה לברוח לגופים הרוחני-אנרגטי והגוף המנטאלי,בעיקר בתחילת הכניסה לעולם הרוחני,במקום לנקות את גוף הרגש,ולהתמודד עם הרגשות.יש לבטא את הרגשות באופן בונה ויצירתי. וכן, את האפשרויות הנרחבות שבתטא הילינג מאפשרות הורדה של רגשות,ניקוי גוף הרגש ועבודה על הילד הפנימי,תהליך שבשיטות אחרות לוקח שנים,ואילו בתטא הילינג זמן קצר ביותר.
מאת: יניר לוינסקי
פורסם ב: 06/05/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 504
מאמרים אגו מאמרים
רייקי והילינג בהתפתחות הרוחנית,בעיקר בתחילתה,שומעים מושגים שונים כמו אגו וביטול אגו. בדר"כ לוקחים את הטייטל ומעוותים את משמעותו. מאמר זה בא לעשות סדר בדברים להראות שאגו הוא כלי, אינו טוב או רע. רק משהו שבאמצעותו אנו מציבים גבולות.
מאת: יניר לוינסקי
פורסם ב: 15/02/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 915
מאמרים זהות מאמרים
רייקי והילינג זהות הוא המאמר השני,שהינו המשך למאמר הראשון מהי תפיסת האני והאחר ומדוע יש אנטישמיות וקסנופוביה בעולם?. המאמר משלב גישות פסיכולוגיות בעיקרן אך יש בו פן רוחני מרכזי-יכולת הבחירה החופשית.
מאת: יניר לוינסקי
פורסם ב: 10/02/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 523
מאמרים קורס תטא הילינג למתקדמים מאמרים
מיכל ז קורס תטא הילינג נועד ללמד אנשים איך לרפא בשיטת תטא הילינג את עצמם ואחרים. לימודי תטא הילינג מחולקים לרמות ומי שמגיע לרמת מתקדמים כבר קרוב מאוד להיות מאסטר ולשלוט בשיטה ברמה הגבוהה ביותר.
מאת: מיכל ז
פורסם ב: 03/01/2012
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 2895
מאמרים הכל אפשרי עם תטא הילינג מאמרים
מיכל ז לימודי תטא הילינג לא רק ילמדו אתכם את שיטת תטא הילינג לריפוי ממחלות, הם גם יעצימו את שלל היכולות הרוחניות הטמונות בכם ויאפשרו לכם לעשות תקשור עם מלאכים ולבצע ריפוי ספונטני לשחרור ממתחים.
מאת: מיכל ז
פורסם ב: 15/01/2012
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 2144
מאמרים תטא הילינג ורפואה קוונטית מאמרים
מיכל ז רפואה קוונטית מציעה דרכיך להרפות את הגוף, וכך גם ריפוי ספונטני אם כי בדרך קצת שונה. אנשים שמבינים בנטורופתיה, תטא הילינג ושיטות אלטרנטיביות אחרות יכולים לעזור לאנשים להשתחרר נפשית ופיזית.
מאת: מיכל ז
פורסם ב: 22/12/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 2056
מאמרים מה זה רייקי? מאמרים
נמרוד קדם הנסיון להסביר מה זה רייקי כמוהו כנסיון להסביר את טעמו של פרי טרופי אקזוטי. למעשה, עד שלא תטעם - לא תבין. במאמר זה אנסה להסביר במילים פשוטות את משמעות המילה ואת משמעות השיטה.
מאת: נמרוד קדם
פורסם ב: 12/03/2009
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1420
מאמרים מהו הילינג? מאמרים
אלון רון הילינג כשאר תחומי הרפואה המשלימה חדרו לתודעת הציבור ותפסו מקום מכובד בין שיטות הטיפוליות השונות והמתודות להתפתחות האישית. קורס הילינג מאפשר לנו גישה לחלקים בתוכנו שאינם נגישים לנו ביום יום, הקורס מסייע לנו לפתח ולחדד את האינטואיציה שלנו ובכך עוזר לנו לסלול את הדרך שלנו בחיים:
מאת: אלון רון
פורסם ב: 31/10/2010
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1399
מאמרים תטא היליניג - לימודי השיטה מאמרים
אלי גולדמן הרבה לפני שנעסוק בעניין תטא היליניג והרבה לפני שנרכוש קורס כזה או אחר ונתעמק בלימוד חשוב ביותר לרוות ידע ממאמר זה ולהתקדם על פיו. תטא היליניג ובכלל הינו חיבור עם הבורא. הבורא הינו מקור האנרגיה, הוא מקור הבריאה או האלוקות או היקום בעצמו ובכבודו.
מאת: אלי גולדמן
פורסם ב: 29/12/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1284
מאמרים מהי אנרגיה רוחנית? מאמרים
נמרוד קדם רבות אני נתקל בקושי של אנשים להסביר או להגדיר מהי אנרגיה רוחנית. בחלק מהמקרים שמעתי הסברים על וייב (Vibe) שהאנרגיה יוצרת אך לא הרבה מעבר לכך. מאמר זה מנסה להסביר מהי אנרגיה רוחנית במילים פשוטות ובמושגים מוכרים.
מאת: נמרוד קדם
פורסם ב: 12/03/2009
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1250
מאמרים בחירה של מוסד לימודים בשביל לימודי תטא היליניג מאמרים
אלי גולדמן מאמר זה יעסוק ברובו בנושא שמדבר על תטא היליניג לרבות היכן ניתן לרכוש השכלה על מנת להעשיר ולגדול בידע מתאים. לימודי תטא היליניג או קורס תטא הילינג מסוגלים ואף נותנים למושג תטא הילינג את הלמידה של היכולת להאט את גלי המוח עד למצב חלימה ועדיין להשאר בערנות ומודעות שקיימת אצל כל אחד.
מאת: אלי גולדמן
פורסם ב: 11/12/2011
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 1011
מאמרים תרומתה של רייקי והחסידות לטיפול בגשטלט zadok krouz מאמרים
zadok krouz רייקי, שמקורה מהחכמה הגבוהה-הרוחנית ומכוח החיים הקוסמי והמביאה חיים לעולם, תרמה רבות לטיפול הגשטלטיאני פרי פדריך (פריץ) פרלס, המייסד והדמות המרכזית של טיפול הגשטלט. גם לחסידות הייתה חלק נכבד בגיבוש דרך החשיבה ההוליסטית של מייסד הגשטלט הטיפולית, שכן, פרלס קבע ש "תרפיית התבנית היא פילוסופיה המנסה לחבור יחדיו עם כל השאר, לעלות בקנה אחד עם כל השאר - עם הרפואה, עם מדעי הטבע, עם היקום, עם מה שיש (גשטלט מלה במלה 21 ) . המאמר מבקש להצביע ולו על קצה המזלג ממכלול ההיבטים הרבים בין רייקי, הגשטלט והחסידות.
מאת: zadok krouz
פורסם ב: 29/06/2010
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 858
מאמרים לין מקטגרט על האם הילינג יכול לרפא - טיפול בהילינג, ריפוי בהילינג (ריפוי בתדרים) מאמרים
בנתיב הרוח מייד כשראיתי את תוכנית ההרצאות ידעתי שעם לין אני ארצה לשוחח אישית וכדי להצליח לקחתי איתי את העותק שלי של ספרה השדה כדי שתחתום לי עליו. הספר השדה מספר על גילוי שדה נקודת האפס - שדה בעל אנרגיה קוונטית בגודל שקשה להעלות על הדעת, הגילוי התבצע באמצעות ניסוי מדעי על ידי קבוצת מדענים.
מאת: בנתיב הרוח
פורסם ב: 06/05/2010
קטגוריה: רייקי והילינג
צפיות: 738
מאמרים

מאמרים
מאמרים
מאמרים
מעוניין לפרסם את מאמריך בחינם? מעוניין להגיע בקלות ללקוחות וקולגות פוטנציאליים? הרשם עכשיו ופרסם מאמרים.
כללי:
תנאי שימוש באתר
הנחיות העורכים
מדוע לפרסם מאמרים?
 
 
אתר נבנה על ידי סייטמאסטר בע"מ - בניית אתרים מקצועית וקידום אתרים במנועי חיפוש.