מבוא
החברה
שאנו מייצגים מתכננת לבנות אתר אינטרנט או לשדרג את האתר הקיים שברשותה. יש לנו
תקציב לפרויקט ואנו שוקלים כיצד לפעול ומה תהייה האסטרטגיה הנכונה לביצוע הפרויקט.
במאמר זה
נסקור את הייתרונות והחשיבות בלהשקיע בעיצוב חווית המשתמש באתרינו.
חווית
משתמש בקצרה: שלילית וחיובית
החוויה
כשמה כן היא – קובעת את אופן השימוש של המשתמשים בממשקי המשתמש השונים ובחלקי האתר
השונים. החוויה בין אם בוצע תכנון לחווית משתמש ובין אם לא בוצע תכונן עדין תוגדר
כחווית המשתמש אשר שזו יכולה להיות שלילית, לא מספקת, שלא עומדת על ערכי המותג או
המטרות שרצינו, אך עדין תשאר כצורה שהגולשים חווים את אתרינו.
חוויה
חיובית תוגדר ככזו שהמשתמשים מנוסים ולא מנוסים בגלישה ברשת חווים את ממשקי המשתמש
של האתר בצורה שהם יכולים לבצע את הפעולות לשמם הגיעו לאתר, קל להם להבין מה רוצים
מהם ואין הפרעות לפעולות שלהם אשר פוגעות בחווית השימוש ויוצר להם נטל במקרה הטוב
או גורם להם לנטוש את האתר, לעבור לאתר המתחרה או לבצע את הפעולות בערוצים אחרים,
וייתכן שבכלל לעצור אותם מביצוע הפעולה.
האם
חווית משתמש יכולה להיות מתוכננת?
התשובה
היא כן. לאחר שהבנו שישנה חוויה שלילת וחיובית, השאלה מה אפשר לעשות בכדי ליצור
חוויה חיובית בצורה הטובה ביותר. כאן מגיע תפקידו של מומחה ממשק משתמש אשר בקיא
בעיצוב ממשק משתמש והכלים השונים ליצירת החוויה החיובית הטובה ביותר לאתרינו, למותג
שלנו, ולמטרות שלשמם הוקם האתר.
כיצד
מומחה חווית משתמש מוציא את הטוב ביותר מאתרינו?
המומחה
הוא הארכיטאקט של האתר שלנו ושל הפרויקט שלנו. הוא בשילוב של ידע ונסיון יעבוד
איתנו על הכרת הפרויקט, הצרכים שלנו, יבצע מחקר מקיף על האירגון ועל הלקוחות.
ההרגלים שלהם, צורת הקניה שלהם, הצרכים שלהם מהאתר שלנו. כל זה בשילוב של תכנון
ממשק משתמש שימושי, יעיל, ונגיש עתידיים להגשים את רצונו לחוויה חיובית בגלישה
באתר ללקוחות שלנו.
כיצד עוד
יכול מומחה לעזור?
מומחה
לחווית משתמש בנוסף לתפקידו לתכנן את הממשק לאתרינו. צריך להיות בעל ידע בביצוע
מבדקי שימושיות לכלים השונים באתרינו. לבצע בדיקות כיצד הגולשים חווים את אתרינו,
מבצעים פעולות, מה קל ומה קשה להם לעשות, מה מיותר ומה צריך להוסיף או לשנות.
סיכום
רצוי
לתכנן מראש חוויה חיובית בגלישה באתרינו ולמנוע ביצוע פרויקט לא שימושי.
חשיבות
תכנון החוויה והשימושיות של אתרינו יכולה לתרום לאתר שלנו רבות ולהוציא ממנו
לקוחות מרוצים אשר חוזרים ומשתמשים באתרינו על בסיס קבוע. כיום כאשר הטכנולוגיה
מאפשרת ליצור את המוצר שלנו בגירסה דיגטלית -
רבות החברות אשר הבינו את הצורך בלתת ללקוחות שלהם גישה למוצר אונלין. |