מאמרים
מאמרים
maker.co.il מאמרים שלום אורח
יום שישי 18 אוקטובר 2019 מאמרים
מאמרים
מאמרים
מאמרים דף הבית מאמרים מאמרים מאמרים כותבי מאמרים מאמרים פרסם מאמר מאמרים צור קשר מאמרים
מאמרים כניסה | הרשמה מאמרים
מאמרים
מאמרים
פרסום מאמרים חינם > מאמרים > עסקים ושיווק > אסטרטגיה > התמודדות עם תחות מחירים מאמרים
מאמרים
מאמרים
מאמרים
כל הקטגוריות
זוגיות ואהבה
אהבה
דייטנינג והיכרויות
ייעוץ וטיפול זוגי
זוגיות ואהבה - אחר
מאמרים
אוכל ומתכונים
אוכל אורגני
אוכל חגיגי
אירוח, אירועים וסדנאות
בשר ודגים
יין ומשקאות
ירקות וסלטים
מאכלי חלב
מאפים ופסטות
מנות אחרונות
מנות עיקריות ותוספות
מנות ראשונות ומרקים
מסעדות, קייטרינג ומשלוחים
אוכל ומתכונים - אחר
מאמרים
אומנות,בידור ופנאי
אמנות פלסטית
טלוויזיה וקולנוע
מוזיאונים וגלריות
מוסיקה ובידור באירועים
מוסיקה וריקוד
ספרות שירה וכתיבה יוצרת
פנאי ומשחקים
צילום
תחביבים
תיאטרון
אומנות, בידור ופנאי - אחר
מאמרים
אופנה, יופי וטיפוח
אופנה
איפור
ביגוד ואיפור לחתונה ואירועים
הסרת שיער
טיפול בעור
עיצוב שיער
קוסמטיקה
אופנה טיפוח ויופי - אחר
מאמרים
אימון אישי - Coaching
NLP
אימון ביחסים בין אישיים
אימון בקבלת החלטות
אימון ליצירת שינוי
אימון משפחה וזוגיות
אימון קריירה ועסקים
על אימון ומאמנים
אימון אישי- coaching - אחר
מאמרים
ביטוח
ביטוח בריאות וביטוח סיעודי
ביטוח חיים
ביטוח כללי
ביטוח לאומי
ביטוח משכנתא
ביטוח פנסיוני
ביטוח רכב ורכוש
ביטוח אחר
מאמרים
בית, שיפוצים ובנייה
אביזרים, ריהוט ומוצרי חשמל
אדריכלות
בנייה ושיפוץ
בריכות שחייה ונוי
גינון
הדברת מזיקים
הובלה ומעבר דירה
מיזוג וחימום
עיצוב פנג שואי
עיצוב פנים
רכישת ומכירת דירה
תחזוקה נכונה ושימור
בית , שיפוצים ובנייה - אחר
מאמרים
בריאות ורפואה
אורתופדיה ופיזיותרפיה
ארומתרפיה פרחי באך
בריאות גברים
בריאות הנפש
בריאות העור
בריאות העין
בריאות הפה והלסת
בריאות ורפואה-אחר
בריאות תינוקות, ילדים ומתבגרים
דיאטה ותזונה
הפרעות קשב וריכוז
מחלות והתמודדות
מניעה וטיפולים
ניתוחים פלסטיים וטיפולי יופי
נשים, הריון ולידה
נשירת שיער
סרטן
רופאים ומטפלים
רפואה
רפואה כללית
רפואה משלימה ואלטרנטיבית
רפואה סינית
שינה
מאמרים
הודעות לעיתונות
אינטרנט ומחשבים
עסקים, מימון וכספים
צבא וביטחון
הודעות לעיתונות - אחר
מאמרים
חברה ומדינה
איכות הסביבה
אקטואליה
דמוקרטיה, שלטון ופוליטיקה
דת ומדינה
זהות וזכויות הפרט
כלכלה וחברה
מגדר ומעמד האישה
צבא וביטחון
צדק חברתי
שואה ותקומה
תקשורת המונים
חברה ומדינה - אחר
מאמרים
חוק ומשפט
אזרחי
גירושין
דיני בנקאות
דיני חברות
דיני ירושה
דיני מיסים
דיני משפחה
דיני עבודה
דיני רשת
דיני תיירות
דיני תעבורה
הגירה ואשרות
החוק וחוקי התורה
הליכים משפטיים
חוק ומשפט -אחר
חקירות פרטיות
מקרקעין
נזיקין ורשלנות רפואית
עורך הדין והלקוח
פלילי
קניין רוחני וזכויות יוצרים
מאמרים
חינוך, לימודים וידע כללי
בתי ספר ומוסדות לימוד
הפרעות קשב וריכוז
חינוך ולימודים -אחר
חינוך ילדים ומתבגרים
חקר החלל
ידע כללי
לימוד עצמי
לימודים אקדמאיים
ליקויי למידה
מדע פופולרי
מדעי הרוח והחברה
מדעים מדוייקים
סדנאות ולימודי תעודה
מאמרים
כלי רכב
טיפולים ואחזקה
טרקטורונים
ליסינג השכרת רכב
מכוניות ורכבים כבדים
נהיגה ותאונות דרכים
רכב דו-גלגלי
שמאות ומוסכים
כלי רכב - אחר
מאמרים
כספים, מימון ומיסוי
אנשי מקצוע
בנקאות
הלוואות ומשכנתא
השקעות
כלכלת משק בית
כספים, מימון ומיסוי -אחר
מיסוי בינלאומי
מיסוי מקרקעין
מיסוי שוק ההון
מיסים כלליים
מס בולים
מס הכנסה
מס ערך מוסף
נדלן
ניהול חשבונות וביקורת
סיוע וקצבאות
פנסיה
מאמרים
מיחשוב, אינטרנט ועסקים מקוונים
אבטחת מידע
איחסון אתרים
אתרי משחקים
בניית אתרים
דיוור אלקטרוני
מחשבים
מיחשוב ארגוני
מסחר אלקטרוני
ניהול תוכן
עיצוב אתרים
עיצוב גרפי
עסקים מקוונים
פרסום ושיווק באינטרנט
ציוד טכנולוגי ואביזרים
קופירייטינג
קידום אתרים
שיווק באינטרנט
תוכנה
תרבות דיגיטלית
מיחשוב, אינטרנט ועסקים מקוונים - אחר
מאמרים
משפחה
אירועים וחתונות
אלימות במשפחה
גיל הזהב
גירושין
חיות מחמד
ילדים והורות
לידה ואמהות
משפחה - אחר
מאמרים
ספורט וכושר גופני
אומנויות לחימה
אימונים וכושר
הרפייה וטיפולים
חדרי כושר ומאמנים
יוגה
כדורגל וכדורסל
ספורט אתגרי
ספורט תחרותי
שחייה וספורט ימי
ספורט וכושר גופני - אחר
מאמרים
עבודה וקריירה
בטיחות בעבודה
השמה
יחסי עובד מעביד
מציאת תעסוקה ומקצוע
ניהול כוח אדם ומשאבי אנוש
נשים וקריירה
עבודה בחו"ל
עבודה מהבית
קורות חיים
ראיונות ומבחני קבלה
עבודה וקריירה - אחר
מאמרים
עסקים ושיווק
אירועים עסקיים
אסטרטגיה
יבוא - יצוא
יזמות עסקית
יחסי ציבור
ייעוץ לעסקים ואימון עסקי
מחקרי שוק
מכירות
נותני שירותים לעסקים
ניהול
ניהול ידע
עיצוב ואחזקת העסק
עסקים בינלאומיים
עסקים והחוק
עסקים קטנים ובינוניים
פרסום, שיווק ומיתוג
רעיונות לעסקים
שרות ושימור לקוחות
תעסוקה (דרושים)
תקשורת
עסקים ושיווק - אחר
מאמרים
קניות וצרכנות
השוואת מחירים
מוצרים ואביזרים
מתנות
נותני שירותים
צרכנות וביקורת מוצרים
רהיטים
קניות וצרכנות - אחר
מאמרים
רוחניות ושפור עצמי
אסטרולוגיה ונומרולוגיה
גלגול נשמות
גרפולוגיה
העצמה נשית
התמודדות עם מצבי לחץ
חלומות
יהדות
יועצים רוחניים
יופי ורוחניות
מאגיה ומיסטיקה
מדיטציה ויוגה
מימוש עצמי והעצמה
מסע רוחני
נומרולוגיה
פנג שואי
קבלה
קלפי טארוט
רייקי והילינג
תקשור וטלפתיה
תראפיה
רוחניות ושפור עצמי - אחר
מאמרים
שוק ההון
מסחר במניות
מאמרים
תיירות, נופש וטיולים
בתי מלון וצימרים
טיולים בארץ
טיולים בחו"ל
משרדי נסיעות
ספא ונופש
תיירות, נופש וטיולים - אחר
מאמרים
מאמרים
קישורים מומלצים
משכנתא
קבלת הצעה למשכנתא
א-ב במשכנתאות
קבלת הצעה למשכנתא
סדנת משכנתא חינם
מאמרים
משכנתא
משכנתא
יועץ משכנתא
מאמרים
משכנתא
מחשבון עמלת פרעון מוקדם
מחשבון משכנתא קרן שווה
מחשבון משכנתא לעומת שכירות
מחשבון ריבית אפקטיבית לנומינלית
מחשבון ריבית נומינלית לאפקטיבית
מחשבון משכנתא פריים
מחשבון משכנתא גרייס
מחשבון רגישות משכנתא
מאמרים
האחים שי
האחים שי
זיו שי
054-2664662
האחים שי שיפוצים - זיו שי נוכל!!!
מאמרים
מאמרים

התמודדות עם תחות מחירים

גיא פרי
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 11/02/2013
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 350


מאמרים


כל מנהל שבו אני נתקל במסגרת עבודת ה ייעוץ האסטרטגי שאנחנו מבצעים, מעיד על כך כי בענף בו הוא פועל יש תחרות מחירים. המקרים היחידים אולי שבהם אין תחרות מחירים הם כאשר אין תחרות, כלומר הארגון פועל כמונופול, אבל גם אז, בדרך כלל יש תחליפים המפעילים לחץ על המחיר. ככל שהתחרות מארצות ייצור זולות, כמו סין והודו, הולכת וגוברת, כך גם התחרות על המחיר הולכת וגוברת כמעט בכל ענף. לכן, מנהלים חייבים למצוא דרכים להתמודד עם המצב.

ההתמודדות עם תחרות מחירים בנויה מעץ החלטות, כאשר בכל צומת החלטה יש בדרך כלל שתי אפשרויות או יותר. לחברה המתמודדת עם תחרות מחירים יש שני נתיבים אסטרטגיים אפשריים: הורדת מחירים או העלאת הערך. הורדת מחירים אפשרית אם ישנן דרכים להוזיל עלויות או שניתן להוזיל את המחיר "הנתפש", כפי שיתואר בהמשך. העלאת הערך צריכה להיעשות על ידי הוספת תועלות, אשר הלקוחות יהיו מוכנים לשלם עבורן מחיר גבוה יותר.

הבחירה בין שני הנתיבים האסטרטגיים הללו צריכה להיעשות על-פי מספר פרמטרים:

  1. רגישות למחיר – ככל שהשוק בו פועלת החברה רגיש יותר למחיר, סביר להניח שיהיה צורך לנקוט במהלכים של הורדת מחירים. לעומת זאת, בשווקים בהם הרגישות למחיר היא נמוכה יחסית, למשל השוק הביטחוני או שוק הרפואי, הנתיב האסטרטגי המועדף יהיה העלאת הערך או הוספת תועלות.
  2. שונות הלקוחות – בשווקים בהם קיימת שונות גבוהה באופי הלקוחות וצרכיהם, יש מקום לבצע פעולות של העלאת ערך, על ידי מתן פתרון מותאם טוב יותר לצרכי הלקוחות השונים ועל ידי כך לשמור על רמת מחירים. שוק הומוגני, שבו קשה לבצע פילוח בעל משמעות, הנטייה תהיה בדרך כלל למהלך של הורדת מחיר, כי לא ניתן ליצור בידול מול הלקוחות השונים.
  3. מבנה עלויות – ברור שבמצב שבו מבנה העלויות מאפשר הורדת מחירים, על ידי הקטנת רווחיות לאורך השרשרת או התייעלות, יהיה קל יותר ונוח יותר להוריד מחירים, בתנאי שעדיין נשמרת רמה סבירה של רווחיות. מבנה עלויות שבו אין מקום לצמצומים והתייעלות, לא ישאיר ברירה, אלא לבצע מהלכים של העלאת ערך, כדי לשמור על מבנה העלויות הקיים.
  4. עמדה תחרותית – ככל שלחברה ומוצריה יש עמדה תחרותית חזקה יותר, מבחינת מעמד המותג, מוניטין, נתח שוק ופריסה בשוק, יהיה קל יותר להימנע מהורדת מחירים ולשמר את המחיר הגבוה על ידי פעולות של העלאת ערך. חברה עם עמדה תחרותי חלשה, תהיה יותר מושפעת ממהלכי הורדת המחירים של המתחרים ותאלץ להיגרר לפעולות של הורדת מחיר.
  5. עוצמת התחרות – מעבר לעוצמה של החרבה, חשוב גם מה העוצמה של התחרות שמבצעת את הורת המחירים. אם המתחרה אינו בעל מוניטין ומהלכי הורת המחירים נתפסים בשוק כנואשים, או כי המוצר של המתחרים נחות מבחינת איכות, יהיה קל יותר להימנע מהורדת מחירים. במקרה שבו המתחרים הם בעלי מוניטין ונתפסים כאיכותיים, יהיה מאוד קשה להימנע מהורדת מחיר ולשכנע את הלקוחות בערך הגבוה יותר שהחברה מציעה.
  6. שותפים עסקיים – אלה הם מפיצים או חברות איתן מבצעים שיתופי פעולה שיווקיים. אם לחברה יש שליטה בשוק בעזרת מפיצים חזקים ודומיננטיים והיא משתפת פעולה עם חברות מובילות בעלות מוניטין, לא יהיה צורך להיגרר להורדת מחיר וניתן יהיה ביתר קלות לשכנע את הלקוחות כי החברה מעניקה ערך גבוה יותר. בנוסף, אם החברה שולטת בערוצי ההפצה, לשחקן חדש הנכנס עם מחירים נמוכים יהיה קשה להגיע ללקוחות. כמובן שכדי לשמר את היתרון הזה יש צורך בשיתוף פעולה מהשותפים העסקיים.

לאחר ניתוח של כל הגורמים הללו, ניתן לקבל החלטה באיזה נתיב אסטרטגי לנקוט:

הורדת מחירים

ההחלטה הראשונה בנתיב של הורדת המחירים היא האם לבצע הורדה של המחיר הנומינלי, כלומר המחיר בפועל, או הורדת המחיר הנתפש, כלומר תפישת המחיר בעיני הלקוחות. הורדת מחיר נומינלי כרוכה בשינויים אמיתיים במבנה העלויות של החברה, בזמן שהורדת מחיר נתפש הוא מהלך שיווקי, שלא מצריך שינוי אמיתי במבנה העלויות.

הורדת מחיר נומינלי

הורדת מחירים נומינלי יכולה להיעשות על ידי שני מהלכים: צמצום מרווחים או צמצום עלויות. צמצום מרווחים זוהי החלטה אסטרטגית, המתאפשרת במידה וישנם מרווחי רווח מספיקים. החלטה על צמצום המרווחים בוודאי תפגע ברווחיות וברווח הכולל, אך היא מאפשרת תגובה מיידית וקלה לתחרות מחירים.

האפשרות השנייה היא צמצום עלויות, אשר גם אותה ניתן לחלק לשני מהלכים אפשריים שכל אחד יכול לנבוע מכמה כיוונים:

  • עלויות ייצור: היתרון של חברות מארצות ייצור זולות הוא בהגדרה "עלויות ייצור זולות". אך גם חברות הפועלות בשווקים מפותחים, יכולות לבצע מהלכים לצמצום עלויות ייצור:
  • התייעלות – למרות שהתייעלות הוא מהלך שצריך לבצע כל הזמן, שעת דוחק מאיצה את המהלך ומאפשרת לזהות מקומות לצמצום עלויות ושיפור התפוקה.
  • אוטומציה – בחברות בהן מרכיב כוח האדם מהווה חלק נכבד מהעלויות, ומכיוון שתחרות מארצות ייצור זולות נובעת בדרך כלל מעלויות כוח אדם נמוכות, אוטומציה היא פתרון לצמצום עלויות לאורך זמן. זהו מהלך שמצריך השקעה ראשונית, אך אם נעשה בצורה נכונה, הוא יכול להחזיר את ההשקעה לאורך זמן.
  • העברת ייצור – ישנו הביטוי באנגלית: if you can’t beat them, join them, כלומר אם אי אפשר לנצח את היצרנים ממדינות ייצור זולות, אפשר להצטרף אליהם, כלומר להעביר את הייצור למקומות כמו הודו, סין ומזרח אירופה. כמובן שבמהלך כזה ישנם סיכונים ואתגרים, אבל אם הוא נעשה בצורה טובה, הוא מאפשר הוזלה של עלויות הייצור והורדת מחירים מבלי לפגוע ברווחיות
  • מיקור חוץ – חברות רבות עוסקות בהרבה פעילויות שאינן יכולות הליבה שלהן ולכן הן לא עושות אותן בצורה אופטימלית, כמו רכש, מערכות מידע, לוגיסטיקה ואפילו הייצור עצמו. על ידי מיקור חוץ של פעולות מסוג זה, חברות רבות יכולות להוזיל עלויות.
  • עלויות הפצה – רוב החברות לא שולטות בכל הגורמים לאורך שרשרת ההפצה, אלא נעזרות בגורמי ביניים בדרך ללקוח הקצה או בספקים. ניתן לבצע מהלכים לצמצום העלויות לאורך השרשרת הזו.
  • שותפים עסקיים – אחת האפשרויות לצמצום העלויות היא לא לעשות זאת לבד, אלא להשיג את שיתוף הפעולה של השותפים העסקיים לאורך שרשרת ההפצה, אשר גם כן ישתתפו בהורדת מחירים על ידי צמצום מרווחים או צמצום עלויות.
  • צמצום שרשרת ההפצה – ישנה האפשרות של צמצום שרשרת ההפצה, על ידי התקרבות ללקוח הקצה. היום, בעזרת האינטרנט, חברות רבות עוקפות את המפיצים ועוברות למכור ישירות ללקוחות הקצה ובכך לחסוך את מהעלויות ההפצה שהן שילמו לגורמי ביניים. צריך כמובן להיזהר מליצור אנטגוניזם אצל אותם מפיצים  איתם החברה רוצה להמשיך לעבוד.

הורדת מחיר נתפש

כאמור המחיר הנתפש הוא כיצד הלקוחות תופשים את המחיר, כאשר הוא אינו בהכרח משקף את המחיר האמיתי. לעיתים קרובות ללקוחות ישנה תפיסה מוטעית לגבי מחיר המוצר מכל מיני סיבות וביכולתו של ארגון, בעזרת שני מהלכים שיווקיים מרכזיים, לגרום ללקוחות לשנות את דעתם לגבי המחיר:

  1. חבילות – חברות רבות חוברות מספר מוצרים או מוצרים ושירותים יחד לכדי חבילה אחת ואותה מתמחרים. מהלך כזה מקשה על הלקוחות להשוות מחירים בין מוצרים, כי כמעט תמיד החבילות שונות בין המתחרים השונים. כאשר הלקוחות נחשפים לחבילה של מספר מוצרים ושירותים, נוצר הרושם כי החבילה זולה יותר ממרכיביה ובכך ישנה ירידה במחיר הנתפש.
  2. מבצעים – בעזרת מבצעים תקופתיים של הורדת מחיר, 1+1 או קנה אחד קבל השני במחיר מוזל, ניתן ליצור רושם של מוצר זול יותר ממה שהוא באמת. גם מבצעים של "סוף עונה" או לתקופת זמן מוגבלת יוצרים את הרושם של מוצר זול יותר, גם אחרי שהמבצע נגמר, ובכך מורידים את המחיר הנתפש.

 העלאת ערך

הנתיב האסטרטגי המקביל להורדת מחירים הוא העלאת ערך ההצעה ללקוחות. העלאת הערך נעשית על ידי הוספת תועלות למוצר או השירות, בצורה כזו שהלקוחות יהיו מוכנים לשלם עבורם מחיר גבוה יותר ממחיר ההצעות הזולות בשוק. גם את הנתיב של העלאת הערך ניתן לחלק לשני כיוונים אפשריים: ליבה ומעטפת.

ליבה

הליבה מתייחסת למוצר או השירות עצמו, והיא יכולה להכיל מספר מרכיבים:

  • טכנולוגיה – פיתוח של טכנולוגיה חדשה המוסיפה תועלת ללקוחות יכולה בהחלט להעלות את ערך המוצר. שיפור טכנולוגי חייב להיות מתורגם לערך ללקוחות ולא יכול להישאר רק ברמת הטכנולוגיה, כלומר הטכנולוגיה צריכה להשפיע על ביצועי המוצר.
  • ממשק – כיום יותר ויותר מוצרים שמים את הדגש על ממשק המשתמש, גם אם מדובר במוצר שלא פונה לצרכנים, כמו למשל מערכות צבאיות או ציוד מכני ומכונות ייצור. היכולת לשפר את הממשק של המשתמש עם המוצר יכולה להוות יתרון תחרותי משמעותי, אשר לקוחות יהיו מוכנים לשלם עבורו. בממשק אפשר גם להכניס את הקושי בלימוד השימוש במוצר ועד כמה הוא אינטואיטיבי ומהיר. מכיוון שאנחנו נחשפים כיום למגוון רחב של מוצרים חדשים בקצב מאוד מהיר, המידה שבה הממשק מאפשר לנו ללמוד להשתמש במוצר בצורה יעילה ומהירה היא קריטית לבחירת מוצר ולנכונות לשלם.
  • נוחות – מעבר לממשק עם המוצר ישנו מרכיב הנוחות, שכולל את נוחות השימוש. בדומה לממשק, כמעט בכל ארגון כיום דואגים לרווחת העובדים ולכן לנוחות יש משמעות רבה. גם אם במקרים מסוימים הנוחות נראית כשולית, היא בהחלט יכולה להוות סיבה לשלם יותר. המשתמשים במוצר יפעילו לחץ על מקבלי ההחלטות להעדיף מוצרים נוחים לשימוש, גם אם זה כרוך בתשלום מחיר גבוה יותר.

מעטפת

במעטפת כלול כל מה שהוא לא המוצר עצמו. התועלות שבמעטפת יכולות לנבוע במעטפת של המוצר עצמו או בתועלות הנובעות מהחברה, אשר מתייחסים לכל המוצרים שאותה חברה מייצרת.

  • מעטפת המוצר
  • אריזה – במוצרים רבים האריזה יכולה להוות תועלת מההיבט של עיצוב האריזה, הנוחות בפתיחת האריזה, אחסון המוצר באריזה לאחר הפתיחה וכמובן כיצד נפטרים מהאריזה.
  • עיצוב – עיצוב המוצר הולך ונהיה יותר ויותר משמעותי, במיוחד בתחומים בהם הרבה אנשים נחשפים למוצר ולעיצוב שלו. לקוחות של טלפונים סלולריים, מחשבים, מכוניות כבר מזמן משלמים יותר עבור מוצרים מעוצבים, אבל כיום אפילו עבור ציוד רפואי, תעשייתי וצבאי הרבה לקוחות יהיו מוכנים לשלם יותר עבור מוצר מעוצב ואסטטי.
  • מעטפת החברה
  • שירות – מתן שירות טוב, עם תגובתיות גבוהה סביב השעון יכולה לעשות הבדל משמעותי וישנם לקוחות שיהיו מוכנים לשלם עבור כך. לשירות טוב יש מחיר, אבל הוא אחד הדברים שיכולים בחלט להוות תועלת שלקוחות ישלמו עבורו.
  • אחראיות – מתן אחראיות לאורך זמן כרוכה בעלויות לחברה, אבל מעבר לכך שאחראיות נותנת תועלת אמיתית היא גם משדרת על אמינות של החברה ושל המוצר.
  • הפצה – נגישות של המוצר במקרים רבים יכולה להוות תועלת שיניו מוכנים לשלם עבורה. ככל שחברה משפרת את ההפצה ומאפשר ללקוחות גישה נוחה ומהירה למוצר, יש סיכוי טוב יותר שלקוחות ייקנו את המוצר במחיר גבוה יותר.
  • ייעוץ – במקרים רבים חברות יכולות לספק ייעוץ מקצועי לגבי שימוש טוב יותר במוצר, או בכלל לפעילות הלקוחות. חברות הנותנות את הייעוץ יחד עם המוצר מעניקות ללקוחות תועלת ששווה כסף.

אסטרטגיה דואלית

שני הנתיבים שהוצגו עד כה כנתיבים נפרדים, למעשה יכולים להיות נתיבים מקבילים. קיימת אפשרות לפעול בשני הנתיבים באסטרטגיה דואלית. בגישה הזו החברה מציגה שני פתרונות או מוצרים, האחד במחיר נמוך שנועד להתחרות במוצרים הזולים והשני במחיר גבוה, שבדרך כלל יהווה המוצר המרכזי של החברה.

כדי לפעול באסטרטגיה דואלית, יש צורך לשינוי משמעותי בחברה, המאפשר ייצור, פיתוח וישווק של מוצרים במיצובים שונים. זהו לא מהלך פשוט, אשר מצריך בדרך כלל יצירת שתי "חברות" נפרדות עם פונקציות של פיתוח, ייצור ושיווק נפרדות. זהו מהלך מורכב המצריך גיבוש אסטרטגיה שיווקית מתאימה. זהו נושא המצריך התייחסות נפרדת ומקיפה.



תגיות של המאמר:


מאמרים
אודות כותב המאמר
מאמרים
מאמרים מנכ"ל חברת מיצוב, חברת הייעוץ האסטרטגי הותיקה ביותר בישראל, בעל ניסיון עשיר בייעוץ ותכנון אסטרטגי למגוון רב של חברות ישראליות.

מאמרים
מאמרים אחרונים בנושא אסטרטגיה מאמרים נוספים של גיא פרי מאמרים נצפים ביותר בנושא אסטרטגיה  
מאמרים מערכת SMS – להגיע לכל יעד בצורה הקלה ביותר מאמרים
מילי ש העברת מסרים בודדים, זה כבר עניין אחד, מאידך, כאשר מדובר בהעברת מידע אודות קורס חדש, ישיבה חשובה או אפילו מוצר חדש, צריך לעלות שלב וכאן, אנחנו ב019 יודעים את הצורך ועושים זאת באמצעות מערכת SMS שעושה את ההבדל.
מאת: מילי ש
פורסם ב: 26/09/2019
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 17
מאמרים אסטרטגיה שיווקית 2 מאמרים
יוסף קאלימי מהו פרסום מותגי ואיך הוא גורם לך להפסיד כסף רוב החברות עוסקות רוב הזמן בפרסום מותגי. מה זה אומר? זה אומר שאתה מנסה להישאר בתודעה של הקהל שלך כל הזמן, ע"י פרסום שחוזר על עצמו. בדרך הזו, כך אומרים כולם, אתה "נצרב" בתודעה של הלקוח והוא זוכר אותך.
מאת: יוסף קאלימי
פורסם ב: 04/05/2016
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 197
מאמרים "מבצע סבתא" או כיצד לכתוב תכנית עבודה שתעזור לך להתמקד ולהוביל את העסק להצלחה? מאמרים
אביבית שלומוביץ בניית תכנית עבודה אפקטיבית לעסק שלך תמקד אותך בתחומים המרכזיים שיש להם השפעה על הגדלת הכנסות העסק, תתעדף מה חשוב ומה דחוף בעסק ותסייע לך להצמד למטרות והיעדים שהגדרת בעסק.
מאת: אביבית שלומוביץ
פורסם ב: 01/11/2015
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 877
מאמרים הגדרת אסטרטגיה שיווקית מאמרים
SeoMan מודל חמשת הכוחות של פורטר שעוזר בקביעת האסטרטגיה השיווקית של העסק. המודל נחשב לאחד המפורסמים בהיסטוריה של עולם השיווק ועליו מתבססות תוכניות עסקיות ושיווקיות לאורך השנים.
מאת: SeoMan
פורסם ב: 05/02/2015
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 604
מאמרים כמה פסקאות על סוויץ שרות חדשני למכירה ורכישה של מכונית משומשת מאמרים
דידי לין של מכירת רכבים באמצעות לוחות במשותף עם כל היתרונות שמביאה עמה מכירת רכבים באמצעות מגרש טרייד אין. כל זאת מבלי לסבול כמעט מהחסרונות שבשתי הדרכים האלו. אכן גילוי אמתי כזה שכדאי לכם במיוחד ליהנות ממנו
מאת: דידי לין
פורסם ב: 02/02/2015
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 892
מאמרים תכנון לטווח ארוך בחברות משפחתיות מאמרים
SMC אסטרטגיה וליווי עסקי קיים קונפליקט מוּבְנֶה בין המשפחה, רצונותיה ושאיפותיה, ובין העסק המשפחתי והצרכים שלו. בעסק משפחתי ותיק, מה שהתחיל בהתלהבות, יצירתיות ונאמנות, עשוי להפוך בסופו של יום לחובה טעונת רגשות . פעמים רבות נמצא כי החלטות הרות גורל תתקבלנה כשהן מבוססות על אמוציות, תחושות והעדפות במקום על שיקולים עיסקיים.
מאת: SMC אסטרטגיה וליווי עסקי
פורסם ב: 21/06/2014
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 203
מאמרים תוכניות עבודה חלום או מציאות הכרחית מאמרים
SMC אסטרטגיה וליווי עסקי אתם בטח שואלים את עצמכם האם בכלל שווה להשקיע מאמץ בתכנון ובניית תוכניות עבודה? והשנה עוד יותר מתמיד, במשק המזמן לנו אתגרים קשים ובתנאי אי הודאות גדולים מתמיד, האם בכלל נכון לתכנן? האם ניתן להציב יעדים רלוונטיים בימים של אי ודאות?
מאת: SMC אסטרטגיה וליווי עסקי
פורסם ב: 21/06/2014
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 243
מאמרים מהי אסטרטגיה ולמי זה מתאים מאמרים
SMC אסטרטגיה וליווי עסקי בתחרות של שחיקת מושגים המונח " אסטרטגיה" יזכה באחד המקומות הראשונים. המושג קיבל פרושים רבים, הושאל לתחומים ונשחק עד דק. ממתווך הנדל"ן שמגדיר את עיסוקו כאסטרטגיה ועד ליועצי התקשורת ואנשי יחסי ציבור שנקראים יועצים אסטרטגיים, התרחקנו מהפירוש הנכון של המושג.
מאת: SMC אסטרטגיה וליווי עסקי
פורסם ב: 21/06/2014
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 251
מאמרים ניהול שינויים בארגון- עדיף מאוחר מאשר אף פעם מאמרים
SMC אסטרטגיה וליווי עסקי אין שינוי בלי התנגדות. אין פשוט חיה כזאת וכלל שנקדים להפנים זאת כן ייטב. ולהפנים זה אומר להכין תוכנית לטיפול בהתנגדות. לשוחח עם "קיני" התנגדות ידועים ולגייס אותם לתהליך. להעניק "גזרים" במקומות שידוע שיתקשו "לבלוע" את השינוי ועוד. והכי חשוב לא להפסיק לשנן: התנגדות זאת הזדמנות. התנגדות זו הזדמנות. בדיוק כמו במכירה. והחדשות הטובות הן שבארגונים רבים בהם הובלנו תהליך שינוי גילינו כי דווקא מתנגדי השינוי (לאחר שקיבלו התייחסות נכונה) הפכו לתומכיו הגדולים ביותר
מאת: SMC אסטרטגיה וליווי עסקי
פורסם ב: 21/06/2014
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 200
מאמרים דילמת הצמיחה במידל מרקט מאמרים
SMC אסטרטגיה וליווי עסקי "אנחנו פעילים ומצליחים כבר כמעט שני עשורים, סיפרו שני השותפים והבעלים – א' וג' , בפגישה הראשונה שלנו, אבל למרות כל המאמצים, למרות שאנחנו עושים בדיוק את מה שעשינו ושעבד יפה כל השנים, בשנתיים האחרונות משהו לא "עובד". כולם בחברה עסוקים יותר ויותר, ישנה עלייה משמעותית במכירות אבל בסוף החודש לא נשאר כלום ממש "פול גז בניוטרל". למה זה קורה ומה אפשר לעשות?
מאת: SMC אסטרטגיה וליווי עסקי
פורסם ב: 21/06/2014
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 259
עמוד ראשון עמוד קודם 1 2 עמוד הבא עמוד אחרון
מאמרים תוספת למודל BCG לניתוח תמהיל המוצרים מאמרים
אסטרטגיה מודל BCG פותח בשנת 1968 והוא עדיין רלוונטי ובשימוש היום. אבל יש מקום לשיפור קל. מאמר מציג מספר תוספות ושינויים במודל אשר מספקים פתרון להתמודדות עם מצבים נוספים שאינם מכוסים במודל המקורי.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 31/01/2013
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 375
מאמרים מודל עסקי ליצירת יתרון יחסי מאמרים
אסטרטגיה מודל עסקי הוא המודל שלפיו מתבצעת העסקה בין לקוח לספק, שכולל את הדרך שבו מספקים את המוצר ואת התמורה עבורו. ישנם מספר מודלים עסקיים אפשריים, אשר חלקם נפוצים כבר הרבה מאוד שנים ויכולים במקרים רבים להוות גורם ליתרון תחרותי.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 30/06/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 754
מאמרים אסטרטגיה שיווקית בחברות B2B מאמרים
אסטרטגיה בכדי לגבש אסטרטגיה שיווקית בחברות המשווקות לעסקי (B2B), יש להבין את ההבדל במאפייני הביקוש בין שווקים עסקיים לשווקים צרכניים. שימוש בעקרונות נכונים, מאפשר לגבש אסטרטגיה שיווקית עבור חברות B2B
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 23/05/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 618
מאמרים אסטרטגיה בחברות טכנולוגיה מאמרים
אסטרטגיה אחת הסיבות לכך שחברות טכנולוגיות נכשלות היא בשל תכנון אסטרטגי חסר או לקוי. ישנם מספר מאפיינים בתהליך של גיבוש אסטרטגיה עבור חברות טכנולוגיות, השונים מחברות אחרות.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 11/05/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 398
מאמרים מיצוב ומיתוג מאמרים
אסטרטגיה כיום המושג של מותג מוכר לכל. לא רק למומחים לשיווק ולפרסומאים, אלא גם לכל ילד או ילדה, שמבקשים מההורים שלהם לקנות מותג ולא סתם מוצר חסר שם. המומחים ידעו גם לומר שמותג הוא ביטוי ייחודי של שם או צורה גרפית )סמל, לוגו, סימן מסחרי, דמות, או עיצוב אריזה) , אשר מאפשרים לזהות מוצר או שירות , ובהכללה גם גורמים נוספים כמו עמותה, מקום, אתר תיירות, מפלגה פוליטית ואף אדם פרטי, ולייחד אותם מאלו של המתחרים. אבל קיים בלבול רב בין המונחים מיתוג ומיצוב ולמעשה למיצוב ישנן שתי משמעויות.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 26/04/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1116
מאמרים מעבר ממוצרים לפתרונות מאמרים
אסטרטגיה קיימת היום מגמה חזקה של הרבה חברות לעבור מלספק מוצרים לפתרונות, או לפחות כך הרבה חברות מתיימרות לעשות/ מסתבר שהמעבר איננו כה פשוט והוא מצריך ייעוץ אסטרטגי מורכב.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 17/04/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 493
מאמרים המבנה העתידי של שוק התקשורת מאמרים
תקשורת שוק התקושרת עובר שינויים מהותיים בתקופה האחרונה, בעקבות שינויים בטכנולוגיה וכן שינויי רגולציה. מה יהיה המבנה העתידי של השוק, כאשר יש ארבע קבוצות הואפות להיות מובילות בכל אחד מתחומי התקשורת?
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 09/04/2011
קטגוריה: תקשורת
צפיות: 490
מאמרים העתיד של קניות חברתיות מאמרים
ניהול האם השווי של החברות המספקות פתרונות של קניות חברתיות באמת מוצדק והאם המודל שלהן יחזיק מים לאורך זמן? לדעתי התשובה היא "לא" לשתי השאלות, בגלל שאין שינוי מהותי במנה העלויות שמצדיק את ההנחות שמעניקים.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 26/03/2011
קטגוריה: ניהול
צפיות: 427
מאמרים משחק מלחמה ככלי בתכנון אסטרטגי מאמרים
אסטרטגיה השווקים היום מאוד דינמיים עם שינויים מאוד תכופים, דבר המצריך תכנון מתמיד. משחק מלחמה מאפשר לחזות בצורה טובה את השינויים העתידיים בשוק ואת המהלכים הצפויים של המתחרים.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 08/03/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 416
מאמרים רשתות חברתיות בחברות B2B מאמרים
אסטרטגיה השימוש ברשתות חברתיות, ובכלל במדיה דיגיטלית, עדיין לא מפותח בחברות B2B, חברות המוכרות לעסקים ולא ללקוחות פרטיים. בחברות מסוג זה הדעה הרווחת היא, שרשתות חברתיות אינן כלי "רציני" ולא ניתן לעשות בו שימוש, כאשר מוכרים ללקוחות עסקיים, אשר מבצעים רכישה מחושבת ורציונלית. אך זוהי טעות ויש הרבה מקום גם בחברות B2B להשתמש בכלים של רשתות חברתיות.
מאת: גיא פרי
פורסם ב: 16/02/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 391
עמוד ראשון עמוד קודם 1 2 עמוד הבא עמוד אחרון
מאמרים תרגום לספרדית מאמרים
Loadseo בגלל דירוגה הגבוה של השפה הספרדית והשימוש בה על ידי אוכלוסיות רבות (יותר מ-400 מיליון אנשים ברחבי העולם), תרגום לספרדית הפך להיות עם השנים, ובעיקר בעידן האינטרנט, למצרך מבוקש ביותר.
מאת: Loadseo
פורסם ב: 21/10/2010
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 4571
מאמרים איך למכור בקלות מאמרים
אוריה דובינסקי אפשר למכור לכוווולם ואפשר למכור נכון, האחת מצריכה להגיע לכוווווווווווולם והשניה רק אל אלה שקונים. את מי תעדיפו ? מה זה שוק מטרה ? איך מגדירים אותו, מה עושים איתו ?
מאת: אוריה דובינסקי
פורסם ב: 06/12/2008
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 2800
מאמרים פיתוח עסקי- ההבדל בין הצלחה לכישלון מאמרים
מרטין בוקסדורף הראשון אחד הרכיבים החשובים ביותר של פיתוח עסקי זה היכולת לחזות אירועים עתידיים עוד לפני שהם קרו בפועל. הרי בעצם זו בדיוק המטרה של הפעילות הזו. הרי נניח שאנחנו רוצים לפתח פעילות במדינה זרה כל שהיא, הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה להיזכר ברגע האחרון ששכחנו פרטים מסוימים וכל המאמץ האדיר שהשקענו לא נשא פרי.
מאת: מרטין בוקסדורף הראשון
פורסם ב: 30/05/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 2301
מאמרים טיפים לכתיבת תוכנית עסקית מצליחה מאמרים
כל הדפוס - פורטל בתי הדפוס של ישראל תיבת תוכנית עסקית מחייבת שער ויזואלי ומעניין, המציג תמונה של המוצר או לחילופין המוצר אותו מציעה החברה, על מנת ליצור רושם ראשוני חיובי אצל קוראי התוכנית. שער תוכנית עסקית כולל: שם החברה, תאריך היווסדות החברה, מספר העותק ואיש קשר רלוונטי
מאת: כל הדפוס - פורטל בתי הדפוס של ישראל
פורסם ב: 04/04/2010
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1872
מאמרים ייעוץ אגרוני - איזו חברה לא צריכה את זה? מאמרים
SEONeto ייעוץ ארגוני, יעוץ עסקי, אימון עסקי, פיתוח עסקי... זה לא נגמר. איך אפשר בכלל להבדיל בין כולם ויותר מזה – איך תדעו מה מתאים לעסק שלכם? אז ראשית, כמה שיותר עצות זה יותר טוב ואף פעם לא יזיק. אבל אפשר להגיד, באופן כללי, כי הייעוץ הארגוני הוא השירות שמבצע את כל הפעולות הללו ביחד, ועוד קצת.
מאת: SEONeto
פורסם ב: 13/09/2010
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1766
מאמרים פליירים בתל אביב מאמרים
מרטין בוקסדורף הראשון תל אביב היא מטרופולין העסקים,התרבות והתקשורת של מדינת ישראל. בתןך העיר הלבנה שאינה נחה לרגע נמצאים אלפי בתי עסק שנפתחים ונסגרים מדי יום ומתנהלת בינהם תחרות בלתי נפסקת על תשומת הלב של הלקוחות. זאת אחת הסיבות שבתי דפוס בתל אביב הם עסקים שאינם נחים לרגע. הצורך בפרסום בתל אביב הוא גדול מאוד, וכל בית עסק צריך לצור תמריצים לתושבי העיר להגיע ולרכוש את הסחורה שלו.
מאת: מרטין בוקסדורף הראשון
פורסם ב: 08/11/2011
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1635
מאמרים ניהול רכש בארגון – מי צריך את זה? מאמרים
בני מסתבר שיותר ויותר ארגונים מבינים את החשיבות של ניהול רכש באירגון. ניהול רכש נכון יכול להצעיד את הארגון שלכם קדימה אל הצלחה כבירה, בעוד שארגון כושל יכול להפיל גם הארגון היציב ביותר... בואו ותלמדו למה...
מאת: בני
פורסם ב: 03/06/2009
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1619
מאמרים 144 שלום מאמרים
עקבית מג'ר מהו מודיעין עבורכם? 144 כיום הוא יותר ממודיעין טלפוני, כיום זה מוקד לאיתור שמות פרטיים, שמות משפחה ואף טלפונים סלולאריים. נפלאות הקדמה הטכנולוגית, ברוכים הבאים.
מאת: עקבית מג'ר
פורסם ב: 21/04/2010
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1584
מאמרים חקירה משטרתית מאמרים
דוד דגן בכל מקרה של חקירה, בייחוד אם מדובר בחקירה סמויה או חשש לחקירה שכזאת, ישנה חשיבות רבה ביותר להכנסת עורך דין פלילי לתמונה. בחקירות מורכבות, המידע אודות החקירה מגיע ממקור מודיעיני לרוב של המשטרה ונשאר חסוי , ורק עם סיום איסוף המידע, תהפוך החקירה לחקירה גלויה.
מאת: דוד דגן
פורסם ב: 09/07/2012
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1455
מאמרים פורטל Bolesh חוקרים פרטיים מאמרים
דוד דגן חוקרים פרטיים משתמשים בשיטות שונות וציוד משוכלל שמאפשר להם להגיע אל חקר האמת בצורה קלה ופשוטה. חלק מפעולות החוקרים נעשות גם למניעה ועוזרת ללקוח להתנהל יותר טוב בעניין בעתיד.
מאת: דוד דגן
פורסם ב: 17/06/2012
קטגוריה: אסטרטגיה
צפיות: 1386
מאמרים

מאמרים
מאמרים
מאמרים
מעוניין לפרסם את מאמריך בחינם? מעוניין להגיע בקלות ללקוחות וקולגות פוטנציאליים? הרשם עכשיו ופרסם מאמרים.
כללי:
תנאי שימוש באתר
הנחיות העורכים
מדוע לפרסם מאמרים?
 
 
אתר נבנה על ידי סייטמאסטר בע"מ - בניית אתרים מקצועית וקידום אתרים במנועי חיפוש.